Vizualizari: 251

Una dintre dorințele mele cele mai arzătoare din ultimii doi ani a fost aceea de a petrece o săptămână pe o insulă liniștită. Fără să fac nimic concret, ci doar să îmi pierd timpul pe un șezlong confortabil cu o carte în mână și privind către o mare ce strălucește în soare…

Dar acesta nu este numai visul meu, nu-i așa?

Ei bine, dorința mea a devenit tot mai puternica vara trecută, mai ales la sfârșit de toamnă când vremea s-a răcit. Atunci am simțit acut nevoia de căldură și am decis că merit vacanța mea de vis.

Am căutat pe internet împreună cu partenerul meu un loc cât mai călduros și nu foarte îndepărtat, apoi ne-am hotărât că insula Tenerife din Spania va fi o destinație minunată. Am ales cea mai bună ofertă prin Jet2holidays.

Așa am intrat eu în luna decembrie, zburând împreună cu iubitul meu către faimoasa insulă Tenerife, cea mai mare din arhipelagul Canare.

Ce îți recomand înainte să pleci în această ademenitoare vacanță?

1. Sa îți iei haine potrivite la tine.

Eu am avut 5 sau 6 rochițe la mine și am purtat numai două dintre ele. Credeam că-i vară și mă voi bucura de razele soarelui însă vremea a fost numai călduță, cu vânt foarte puternic uneori – am prins doar 2 zile la piscină, cu mare îngăduință. Acum înțeleg de ce i se spune Insula Primăverii Veșnice.

Am avut un singur tricou, deși mi-ar fi prins bine să am măcar 3 plus încă alte 2-3 bluze, pulovere.

2. Achiziționează un pachet cu mic dejun inclus.

Ador să mănânc dimineața destul de consistent și variat, să beau un ceai și o cafea.

În fiecare dimineață am putut alege să am un mic dejun tradițional spaniol, churros cu ciocolată caldă, omletă cu cartofi preparată la cuptor și cereale cu gust și consistența de porridge.

Ori un mic dejun englezesc, adică ochiuri, cârnați, fasole gătită și pâine prăjită, sau multe alte bunătăți.

3. Încearcă mâncarea locală

Empenadillas, un fel de pateuri umplute cu somon și cașcaval pe care le savuram uneori între micul dejun și cină, asezonate cu un iaurt.

Paella, mâncare tradițională canariană delicioasă și foarte pe gustul meu, orez și fructe de mare.

Calamari sau Ton în crustă cu sos de cartofi dulci.

4. Fa un tur al insulei

Primele zile nu ne-am încumetat departe, ci am preferat să luăm la pas împrejurimile statiunii turistice în care se afla hotelul nostru, stațiune denumită El Medano.

A treia zi am cumpărat o zi de excursie și astfel am explorat insula cu un autocar alături de alți turiști, prin Atlantico Excursions. Am fost inspirați pentru că am putut avea astfel o privire mai largă, de ansablu a insulei cât și a ceea ce urma să vizităm zilele urmatoare.

Pentru tot restul vacanței am închiriat o mașină cu ajutorul căreia am putut ajunge oriunde ne-am dorit.

5. Vizitează Mont Teide National park

Insula Tenerife este patronată de El Teide, masivul muntos cel mai inalt din Spania, cu inaltimea de 3.718 m.

Noi am avut parte de multe surprize pe acest tărâm aproape nepământean: zăpadă, ploaie, ceață, curcubeu dublu. Acolo unde mă vezi pe mine în zăpada ne-am oprit să așteptăm câteva minute bune. Se făceau teste pentru reclame la Audi. Tot aici s-au filmat secvențe pentru filmul Clash of the Titans.

Roca aceea impresionantă care se înalță către cer este renumită și se numește Degetul lui Dumnezeu.

Am pășit cu o nespusă încântare pe câmpurile negre de lavă solidificată și m-am conectat profund cu energia acelui loc misterios.

6. Nu rata Garachico

Noi am ajuns acolo special pentru Piscina Naturală Garachico – piscină cu pereți din lavă. Din păcate aceasta este în restaurare din noiembrie 2018 din cauza valurilor mai mari de 8 m care au distrus-o, însă locul merită oricum văzut.

7. Vizitează neapărat satul Masca

Accesul în sat este destul de greoi și de aceea impactul vizual pe care îl ai odată ajuns acolo este cu atât mai spectaculos. Micul cătun, ascuns în faldurile masivului Teno din vestul insulei Tenerife, este unul dintre acele locuri ireal de frumoase. Se spune că era preferat de pirați și că aici își ascundeau ei comorile.

În Masca am mâncat cea mai grozavă înghețată din viața mea, preparată din fructe de cactus. Ne-am răsfățat și cu prăjitura lor tradițională cu migdale, cât și cu un amestec delicios denumit Barraquito Coffee ce conține cafea, lapte, lapte condensat, scorțișoară și un lichior special, Licor43. Era foarte puțină cafea în cafea, îți jur…

Deși nu am prea avut parte de relaxare la piscină în vacanța aceasta mai mult decât activă, nu regret nicio secundă.
Tu poți alege să te bucuri și de o excursie cu vaporul pentru de a vedea în larg, cu puţin noroc, delfini sau balene. Sau multe alte activități pe care eu încă nu le-am încercat, să-mi povestești.
Se spune că Tenerife este o insulă a contrastelor si pe bună dreptate. Peisajul se schimbă brusc de la plaje sălbatice la muntele cu creste impunătoare, de la depresiuni deșertice și văi crepusculare la orașe și sate colorate și atât de interesante.
Dar dacă vrei cu adevărat să ai parte de-o mare aventură mergi in decembrie, atunci când vremea este imprevizibilă și poți avea parte atât de o bătaie în zăpadă, cât și de-o bălăceală în ocean sau la piscină, în aceeași zi. Asta pentru că sunt diferențe mari de temperatură în diferite părți ale insulei.

Îți plac articolele mele și vrei sa fii la curent cu activitatea mea? Te invit la un like, comment & share.

Abonează-te la newsletter!🙂

error: Content is protected !!